תרגיל חירום מועצתי רחב היקף במועצה

בתאריך 23/11/22 בשטחי המועצה תרגיל חירום מועצתי רחב היקף. התרגיל החל ברעידת אדמה מדומה, המשיך לאירוע דליפת חומרים מסוכנים באחד מהמפעלים בפארק, והסתיים בסגירת כבישים והערכות לפינוי עובדי המפעלים בשטחי המועצה. בתרגיל השתתפו כוחות כיבוי אש, משטרת ישראל, מד"א, שב"ס, יס"מ, פיקוד העורף, עובדי המועצה, נציגי מפעלים וגופים ממשלתיים.

כוחות כיבוי אש דימו אירוע של דליפת חומרים מסוכנים בשטחי מפעל במועצה ובסמוך לציר תנועה מרכזי מחוץ למועצה. בתרגיל הוצגו על ידי כב"ה תהליכי הטיפול בחומרים באמצעות פעולות הרטבה וספיגה של החומרים המסוכנים. הנהלת מועצת נאות חובב נערכה במקביל לתרחיש פינוי של המפעלים. במסגרת התרגיל המשולב, הוקם חפ"ק, ממנו נוהל האירוע, ובו התכנסו כל מפקדי כוחות הביטחון.

ארז בדש, ראש מועצת נאות חובב: "מדובר בתרגיל גדול שנועד לבחון את תפקוד כלל המערכות ועבודה משותפת של כוחות הביטחון עם המועצה והמפעלים, כל זאת במטרה שברגעי האמת נדע לעבוד יחד מקצה לקצה. לצערנו השגרה שלנו בישראל היא כוננות וחירום ועלינו להיות מוכנים לכל תרחיש ולתרגל את הצוותים שלנו במטרה לתת מענה ראוי ומהיר. היום זכיתי לסגור סוג של מעגל אישי. כאל"מ במילואים פיקדתי על נפת נגב בפיקוד העורף, כך שהייתי אחראי על איזור נאות חובב והיום – אני בתפקיד כראש המועצה".

הרצל יחזקאל, מנכ"ל המועצה שפיקד על התרגיל אמר: "בכל תרגיל שאנו מקיימים אנחנו ממשיכים להתפתח וללמוד. רק דרך תרגילים המדמים תרחישים כאלה נוכל להעניק מענה איכותי בזמן אמת בתקווה שלא נצטרך"

חזרה