מועצת נאות חובב ארחה את צמרת המשטרה בדרום

צילום: חיים אוחיון

המועצה התעשייתית נאות חובב ארחה השבוע את צמרת המשטרה בדרום, בראשות מפקד המחוז, ניצב יורם סופר. חשיבות הביקור במועצה היתה לתת מענה למספר בעיות ביטחון בשגרה ובשעת חירום, וכן להציג בפני האורחים את השיפורים הסביבתיים הזוכים להערכה בארץ ובחו"ל.

הבעיות הוצגו בפני צמרת המשטרה , וניצב יורם סופר, אשר מכיר את האיזור היטב מתפקידיו הקודמים במחוז, האזין לנושאים שהועלו והתייחס לסוגיית ביטול התקן לשוטר במועצה. מפקד המחוז הבטיח לבחון בחיוב את הצבתו מחדש  של שוטר במרכז הביטחון וחירום שבמועצה. בנוסף נבחנו נושאים נוספים, שבהם דרושים למועצה פתרונות, הנמצאים בסמכות המשטרה.

קציני המשטרה הבכירים , מפקד מרחב הנגב, תת- ניצב יאיר חצרוני, מפקד משטרת באר- שבע, ניצב משנה אפי שימן, קיבלו בסיור סקירה מקיפה על פעילות המועצה לאכיפת התקנים לשמירה על הגנת הסביבה, רשיון עסק, תכנון ובניה ועוד. בסיור במעבדות של המועצה הוצגו בפני מפקדי המשטרה מכשירים חדשניים לניטור אויר, כולל שיטות דיגום המאפשרות לקבל תמונה עדכנית של מצב האויר בכל שניה ביממה. נתונים מתחנות הניטור של המועצה מופיעים באפליקציה "נאות חובב ניטור אויר".

במהלך סיור במתקני החברה לשירותי איכות סביבה שמעו בכירי המשטרה על הפעולות הננקטות בידי החברה לחיסול מטרדי הפסולת המסוכנת של שנות השבעים. קציני המשטרה ראו מקרוב שטחים חשופים ונקיים, שאכלסו בעבר כמויות גדולות של פסולת רעילה, וזאת בחביות ישנות ומתפוררות.  מטרדים מסוכנים אלה חוסלו במקום במספר דרכים, כולל בשריפה. בזכות פעולות אלה, הננקטות באופן רציף בשנים האחרונות, ביחד עם פעולות האכיפה של המועצה והשקעות גדולות של המפעלים, משתנה המציאות הסביבתית בשטח השיפוט של המועצה התעשייתית הגדולה בישראל.

במהלך הסיור במועצה הוצג בפני צמרת המשטרה בדרום  הצורך הדחוף להכשרת ציר חירום, במקביל לכביש 40, וזאת כדי לתת מענה בחירום לפינוי מהיר ולנתיב חלופי, במקרה של סגירת צפויה של הכביש המרכזי הקיים. גם נושא זה זוכה עתה לעדיפות, במסגרת התכנון העתידי של פרוייקטים חדשים במועצה התעשייתית נאות חובב.

אחרי המצגת המרשימה של מנהל היחידה הסביבתית, ניר חסון, שבה הוצגו הישגי התעשיה בנאות חובב, המהווה עוגן כלכלי חשוב בנגב, כולל הכנסת אנרגיה ירוקה המבוססת על גז כחול לבן וייצור חשמל מאנרגית השמש, ציין מפקד המחוז:"כיף לראות מקום המתפתח כמו נאות חובב. האינטרס שלנו הוא, שתהיה כאן אוכלוסיה בטוחה ומנוטרת אויר. לפני שנים סיירתי כאן ונתקלתי בריחות, והיום לא".

ראש המועצה, גדי אלפסי, הודה למפקד המחוז על תרומתו רבת השנים לתושבי הנגב ולאיזור התעשיה הגדול בנאות חובב וציין:"אנחנו מאפשרים להקים  ולשמר כאן תעשייה רווחית השומרת על הסביבה. יזמים רבים מגיעים אלינו, כי הם מוצאים כאן תשתיות תחבורה ופיתוח, תנאים נוחים להקמת מפעלים, כולל קבלת היתרים בחודש וחצי, כאשר במקומות רבים אורך התהליך כשנתיים".

חזרה